Thursday, January 13, 2011

Di Sebalik Sebuah Program

~Salam~

Program yang aku maksudkan kat atas tu, terpaksalah aku rahsiakan.. Bukannya apa.. Tiba-tiba orang Israel pulak gatal-gatal baca blog aku ni (perasannya) and paham pulak apa yang aku tulis, memang hancur lar semuanya. Tapi ni cuma pendapat sesetengah orang je okey. So, jangan take seriously sangat. Tapi nak take seriously pun takpe jugak..

Memang ramai tahu, Malaysia dah lancarkan sebuah program untuk pelajar-pelajar pintar yang akan belajar secara khas dan diberi didikan khas jugak. Sorry, tak dapat bagitau secara lanjut. Aku dengar cerita daripada seseorang, kebanyakan yang terpilih dalam program tu, pentafsif. Ramai jugak yang alim-alim dekat situ.

Mungkin korang anggap biasa je kot. Ye lar.. Allah swt bagi yang alim ni berjaya. Tapi kenapa? Mesti ada hikmah kan? Adakah sebenarnya, Allah swt ingin melahirkan cendekiawan Negara daripada pelajar-pelajar ni? Mungkinkah mereka ini antara golongan yang akan menaikkan nama Islam di suatu saat nanti? Wallahulam..

Tapi, bagi aku takde yang mustahil sebab majoritinya, sesiapa yang berjaya dalam program ni, masa depan dia cerah. Mungkin bagi kita, rasanya Malaysia cuma nak orang naikkan nama Malaysia dan majukan Negara ni. Tapi kenapa yang pintar-pintar ni ahli tafsif? Kebetulan atau tidak? Hanya Allah swt sahaja yang tahu. Wassalam~

0 0000 je berani komen: