Friday, January 14, 2011

Mati Sebagai Islam Vs Mati Sebagai Kafir

~Salam~

~Aku dapat cerita ni daripada mak aku. Cerita ni kisah benar and kalau korang tak nak percaya, tu hak korang lar okey. Aku tak paksa pun sesiapa nak percaya. Cerita ni diceritakan oleh abang pada mak aku atau lagi senang lar, Achek aku. Ayah pada kawan Achek aku ni seorang Imam and memang diketahui kealiman dia tu.

Sekali tu, ayah kawan Achek dah nazak and Achek pun ada sekali dekat rumah kawannya untuk baca Yassin. Ayah kawan Achek mintak orang dekat sekelilingnya mengambilkannya Al-Quran. Pada mulanya, orang-orang ingatkan Imam tu nak pegang Al-Quran buat kali terakhir. Bila Imam tu dapat pegang je Al-Quran tu, dia terus cakap, “Dengan ini, aku melepaskan segalanya yang aku pelajari tentang Al-Quran.” Dan akhirnya, ayah kawan Achek meninggal dunia.

Jadi? Apa maksud semua ni? Maksudnya, jangan terlalu yakin dengan segala amal ibadat kita yang kita dah buat mampu menangkis segala godaan syaitan. Bila kita nazak, kita akan terasa dahaga giler-giler. Masa tu, setan akan datang menjelma merupai salah seorang kenalan kita. Dia akan pujuk kita supaya jangan mengucap dan rewardnya, dia akan bagi air untuk hilangkan dahaga kita. Dekat sini lar ujian dunia yang sebenar.

Mungkin mudah je kita cakap, of course lar kita takkan terima air tu. Yeke? Cuba jangan minum air dalam masa seminggu. Lepas tu, bawak segelas air dekat depan mata. Minum tak air tu? Fikir-fikirkan. Tingkatkan keimanan dalam diri anda kerana Dia sahaja Yang Lebih Mengetahui. Wassalam~

0 0000 je berani komen: