Sunday, January 30, 2011

Wei, kiamat dah dekat!!

~Assalamualaikum wbt~





~Okey guys! Aku terpaksa cakap lagi sekali, 'WEI! KIAMAT DAH DEKAT!!' Korang mesti cam dah boring dengar cerita macam ni je. Hello, sampai bila nak buat derk wahai orang sekalian?

Aku nak bercerita tentang kejadian pelik yang dah berlaku dekat dunia sekarang ni. Hope korang semua tumpukan semua ni sebab benda ni memang betul-betul berlaku. Bagi yang rajin baca surat khabar tu, maksudnya korang tahu pasal kes ni tapi yang tak baca (macam aku ni), baca je lah apa yang aku taip ni.

Di India, berlaku hujan yang sangat lama sampaikan rakyat-rakyat dia alami kesusahan nak pergi ke mana-mana waktu tu. Setelah hujan berhenti, didapati air hujan tu bukan setakat air biasa tapi berwarna merah seolah-olah darah! Orang scientist masih mengkaji punca berlakunya kejadian tu.

Di Jepun dan negara Barat (sorry sesangat! terlupa negara apa), jatuhnya binatang-binatang seperti ikan, burung dan lain-lain. Semuanya didapati mati dan tampak sama! Orang scientist juga masih mengkaji perkara ini dan sukar dipastikan puncanya.

Di Australia, berlaku bencana banjir namun bukan sekadar banjir biasa tapi dikatakan banjir teruk seakan zaman Nabi Nuh!

Dengarnya juga, kapal angkasa makhluk asing telah mendarat di dunia. Adakah ini salah satu tentera Da??al ?

Dikatakan juga, banyak negara telah mengalami perkara-perkara aneh tapi setakat pemerhatian aku, negara di garisan khatulistiwa ( negara Malaysia termasuk sekali ) takde yang berlaku kejadian macam tu. Adakah disebabkan negara di bahagian khatulistiwa ini memang terlindung daripada bencana alam? Ataupun adakah Allah swt ingin melindungi sesuatu? Wallahualam..
For your information, bila tibanya Da??al ni, dunia akan menjadi huru-hara sehinggakan bekalan elektrik terputus. Of course, ramai orang tahu teknologi kebanyakannya menggunakan bekalan elektrik untuk berfungsi. Disebabkan elektrik takde dan senjata tak dapat nak diproses, peperangan sesama manusia akan jadi macam zaman peperangan Nabi Muhammad saw dahulu. Kita hanya menggunakan pedang dan panah sahaja untuk berperang.
Semestinya, bila dah huru-hara, hidup memang tak aman. Disebabkan semua tu, sukar sekali untuk mendengar azan dan disebabkan itu, ramai yang tersesat. Dan, kemungkinan besar jua, solat sukar sekali untuk didirikan. So, buatlah amalan banyak-banyak sekarang okey! Dikatakan, para ulama sendiri boleh jatuh dengan fitnah Da??al. Nabi Muhammad saw sendiri mengatakan bahawa baginda tidak mampu untuk mengelakkan diri daripada fitnah Da??al.
Terpaksalah aku membebel lagi sekali... Wahai umat Islam! Kuatkanlah iman anda!
Sesungguhnya, kiamat sudah menghampiri. Buka mata seluas-luasnya. Telahpun habis tanda-tanda kecil kiamat. Bangunan tinggi sudah didirikan. Maksiat ( bukan muhrim menghampiri zina ) berada di sekeliling anda. Mata manusia tak lekang pada TV sedangkan itulah penyesat jua. Pilihan ada pada korang. Wassalam~

0 0000 je berani komen: