Friday, October 7, 2011

Karma ( Part 6 )

~Assalamualaikum wbt~


( Sambungan daripada Part 5 . Sorry minggu lepas terkasi Part 3, bukan Part 4 )

Mengikut laporan ayahnya, Raihan terpaksa dimasukkan ke dalam hospital bahagia kerana terlalu trauma. Sekali lagi, Aina pergi tanpa Saiful di sisi. Nampaknya, hanya dia sendiri terpaksa menyelesaikan kes ini.

"Raihan ni takdelah seserius yang lain. Tapi dia ni lebih suka menyendiri. Kadang-kadang, suka benar melukis. Dia pun tak banyak cakap."

Aina mengangguk sahaja mendengar kata-kata doktor yang sedang membawanya kepada Raihan. Hatinya berdebar-debar. Ini kali pertama dia ke dalam hospital bahagia. Tak dapat dibayangkan jika dia sendiri yang berada di sini untuk dirawat.

Tiba di satu bilik. Terlihat seorang gadis sedang mencangkung, melukis sesuatu di atas kertas. Seperti Huda, rambutnya botak. Tangannya berparut-parut. Kakinya juga begitu. Entah bagaimana pula badannya.

"Raihan, ada orang nak jumpa kamu."

Diam. Masih lagi membisu gadis itu. Aina memandang wajahnya. Cantik. Seperti seorang kacukan cina dengan melayu. Huda juga cantik kerana mempunyai darah Pakistan. Sungguh dia cemburu saat ini. Namun, dia cuba sedaya upaya bersyukur atas nikmat yang ada pada dirinya.

"Raihan lukis apa ni?"

Seperti seorang ibu, Aina bertanya kepada Raihan. Namun dia diam sahaja. Aina curi-curi memandang lukisan Raihan. Seorang lelaki. Namun Aina tidak mampu cam akan wajah itu disebabkan itu hanyalah sekadar kartun.

"Siapa ni?"

Aina tidak berputus asa. Namun Raihan masih diam. Dicubanya menarik kertas lukisan Aina namun tiba-tiba..

"KAU JANGAN RAMPAS DIA! DIA NAK BAWA AKU KE SYURGA!!"

Terkejut Aina. Syurga? Siapa sebenarnya lelaki tu? Aina bangkit memandang wajah Raihan yang masih lagi merah padam. Aina berjalan-jalan memandang bilik Raihan sekeliling manakala Raihan sendiri masih dengan angannya.

Ada satu gambar tampak seorang gadis duduk di sebuah bar. Ada cawan di atas meja itu. Gambar kedua pula, seorang lelaki duduk dengan seorang gadis. Kini, ada dua botol di atas meja itu. Gambar ketiga, gadis dan lelaki itu berdiri, memandang antara satu sama lain. Gambar keempat, ada katil pula berdekatan dengan mereka berdua. Gambar kelima, gadis itu sedang duduk dan lelaki itu berdiri. Gambar keenam, gadis itu terlentang jatuh dan lelaki itu memalingkan wajahnya.

Saat itu Aina tersedar sesuatu. Adakah ini kejadian yang dialami Raihan? Tiba-tiba terdengar Raihan membisikkan sesuatu.. Dia sebut.... SYURGA! Apa maksud semua ini? Syurga? Neraka? Seksa? Aina masih bingung.

Tiba-tiba Aina terfikirkan sesuautu. Didekat bibirnya ke arah telinga Raihan yang juga berparut. Gadis itu masih lagi dengan lukisan kartunnya.

"Heaven..."

"Heaven......"

Serentak dengan itu, Raihan mengambil satu kertas. Dia terus sahaja melukis seorang gadis dan seorang lelaki duduk di satu tempat. Mereka seperti sedang berbual dengan mesra kerana ada senyuman di bibir mereka. Saat itu, Aina sudah menganggak sesuatu.

Aina terus keluar meninggalkan hospital bahagia tersebut. Handphonenya dipandang sebentar. Masih tiada panggilan atau mesej masuk. Tampaknya Saiful takkan turut serta dalam aksi seterusnya. Aina masuk ke dalam keretanya dan memulakan enjin.

"Heaven.. Here I come.."

( Insya-Allah, akan bersambung. Terima kasih sebab sudi baca. Wassalam )

0 0000 je berani komen: